Obecnie zarządzanie firmą znacznie częściej wymaga od właściciela zlecenia części zadań zewnętrznym wykonawcom projektu. Dotyczy to zarówno z kwestiami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka posiada na tyle wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by profesjonalnie taki raport poddać analizie. Z tego powodu coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale także każdy plan działania stwarzają od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku raportów rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę wyjątkowych cech danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo ważne są także częste konsultacje z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport prezentuje treści zarówno statystyczne jak i inne w profesjonalny, a jednocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z branży marketingu. copywriting. Można zatem efektywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze finansowym, jak i planów ogólnych.